چه گونه کولر ماشین را درست کنیم !؟

By elyas فوریه 18, 2024
چگونه کولر ماشین را درست کنیم عکس کولر ماشین و خودرو

📌 همیشه زمانی که ماشین ثابت است کولر را روشن کرده و سپس حرکت کنید. اگر در حرکت خواستید کولر روشن کنید، ابتدا وضعیت دنده را بصورت خلاص در آورده سپس دکمه کولر را بزنید.

📌 گاز بنزین سرطانزاست و در فصل گرما از داشبورد خودروهایی که در آفتاب هستند ساتع میشود. بنابراین پس از روشن کردن خودرو و کولر، جهت تهویه هوای داخل کابین، چند دقیقه شیشه ها را پایین بکشید.

📌خودروهایی که فن آنها برقی است، حتی زمانی که آمپر آب ماشین پایین است، لحظه ای که کولر روشن میشود بایستی فن یا فنها با دور تند شروع به کار کنند و اگر به هر دلیل این امر اتفاق نیوفتد، فشار گاز در سیستم بالا رفته و در بیشتر موارد منجر به تخلیه گاز میشود.

📌داخل موتور ماشین رله ها و اجزای برقی مختلفی وجود دارد. کارواش با فشار آب میتواند در کار این اجزا اختلال ایجاد کند و موجب خرابی کولر و یا از کار انداختن برق فنها شود بنابراین سعی شود شستشوی موتور به ندرت انجام شده و بیشتر به شستشوی رادیاتورها اقدام شود.

📌اگر مبرد خودروی شما گاز میباشد، روغن این مبرد ۱۲R است و تزریق مبرد ۱۳۴ به این سیستم موجب لجن شدن روغن ۱۲ و در نهایت خرابی کمپرسور میشود و بلعکس.

📌در مناطق گرمسیری و شرجی، رادیاتور داخل کابین (اپراتور) به علت گرد و خاک موجود در هوا، باید سرویس و شستشو شوند و این کار موجب بازدهی بهتر کولر و نیز سالم ماندن رادیاتور میشود.

📌قرار دادن رله با آفتاماد سر راه برق کمپرسور به صورتی که برق آفتاماد مستقیما از باتری گرفته شود موجب عمر بیشتر بوبین برقی کمپرسور میشود و در مواردی مشکل قطع و وصل زیاد کمپرسور نیز گرفته میشود.

📌رطوبت سبب میشود فیلترها مکان مناسبی برای رشد قارچ و کپک ها باشند. گاهی پیش می آید که با روشن کردن کولر خودرو بوی نامطبوعی در هوا میپیچد. این موضوع نشان دهنده نداشتن فیلتر یا فیلتر کثیف و پر از قارچ و میکروب است و نیاز به پاک شدن یا تعویض دارد.

📌گاز کولر خودرو همان گاز فرئون مورد استفاده در یخچال است و ماده ای کاملا سمی. بنابراین هرگز خودتان اقدام به شارژ گاز کولر نکنید و این کار را به مکانیک بسپارید.

📌توصیه میشود هر سه تا پنج سال گاز کولر تخلیه و مجددا سرویس کاری (روغن کاری و شستشو) و شارژ گردد تا به طول عمر کمپرسور کمک کند و از صدمه دیدن به سیستم کولر جلوگیری گردد.

By elyas

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *